Hans zoekt een collega-schatkistbewaker
SAM is een vereniging. En we doen alles zoals het hoort. We hebben dus een ledenvergadering, een jaarrekening én een …
nieuws
De VNG start een veelbelovend traject voor betere gemeentelijke dienstverlening op het gebied van inkomen. Daarvoor zijn professionals nodig die meedenken over de thema’s corona, toeslagenaffaire, scheiding en einde WW. Help mee de nieuwe landelijke standaard te ontwikkelen en meld je aan via hallo@sam.nl.
De VNG wil op basis van de sessies gemeenten een handreiking bieden waarmee ze dienstverlening nog beter in kunnen zetten vanuit het perspectief van de inwoner met de hulpvraag. Professionals en ervaringsdeskundigen wordt gevraagd om tijdens de sessies o.a. persona’s mee te helpen opstellen en beoordelen, klantreizen te bedenken en consequenties in beeld te brengen.
Zo werkt het
Voor het maken van de klantreizen en om een bijdrage te leveren aan de digitaliseringsopgave wordt de Service Blueprint methodiek gebruikt. Deze is onder meer met succes gebruikt bij het schuldhulpverlening- en het werkbemiddelingsproces. De inzet van de service blueprints moet leiden tot concrete handvatten voor gemeenten, die onder meer van pas komen bij lopende en nieuwe wettrajecten, moderniseren van het inkomensproces en de daarbij passende digitale voorzieningen voor zowel inwoners als voor professionals, vrijwilligers en andere betrokkenen in het inkomensdomein. Ook wordt de informatiekundige opgave in beeld gebracht.
Klantreissessies
Doe je alle sessies mee? Geweldig! Maar je kunt er ook voor kiezen slechts een of een paar keer aan te schuiven.
22-06-2021, 09.00 – 12.30 uur
Klantreissessie 1 + 2: Corona: aanleiding voor verlies inkomen: (dreigend) faillissement
24-06-2021 09.00 – 12.30 uur
Klantreissessie: 3 + 4: Corona en toeslagenaffaire: Aanleiding voor verlies inkomen: faillissement, scheiding
01-07-2021 09.00 – 12.30 uur
Klantreissessie 5 + 6: Multiproblematiek: aanleiding verlies inkomen: scheiding
06-07-2021 09.00 – 12.30 uur
Klantreissessie 7 + 8 Multiproblemathiek: aanleiding einde WW: verliezen baan
08-07-2021 09.00 – 12.30 uur
Klantreissessie 9 + 10: Multiproblemathiek: aanleiding voor verlies baan: verliezen baan
13-07-2021 09.00 – 12.30 uur
Klantreissessie 11 + 12: Multiproblematiek: aanleiding voor verlies inkomen: Einde WW, verliezen baan
Help je mee de inkomensdienstverlening te verbeteren? Wie meedoet met dit traject, zit bovenop de nieuwste kennis. Meld je aan via hallo@sam.nl.
SAM is een vereniging. En we doen alles zoals het hoort. We hebben dus een ledenvergadering, een jaarrekening én een …
De herziening van de Participatiewet is een grote opgave die alleen slaagt als alle betrokken partners die samen uitvoeren. Op …
Het integratief gedragsmodel (IGM) wordt steeds populairder in het sociaal domein. Steeds meer professionals hebben er houvast aan. Je kunt …