Event

Kwaliteit professionals

, Vaardigheden

Module: Leiderschap in verandering in het sociaal domein

Ben je als professional in het sociaal domein op zoek naar verdieping, actuele kennis en nieuwe professionele vaardigheden om meer invloed te hebben en collega’s te inspireren? Of ben jij werkzaam als schuldhulpverlener en ben je op zoek naar verdiepende kennis en nieuwe professionele vaardigheden waar het werkveld om vraagt? Volg dan de module Leiderschap in Verandering in het Sociaal Domein aan de Hogeschool van Amsterdam.

Voor wie?
Voor professionals die een bijdrage willen leveren aan de professionalisering en innovatiekracht van hun organisatie.

  • Je hebt een hbo-bachelordiploma.
  • Je bent werkzaam in het sociale domein of in de schuldhulpverlening. Bijvoorbeeld bij een welzijnsorganisatie, de gemeente of sociale dienst.
  • Je hebt tijd en ruimte om op jouw werk met collega’s te innoveren en producten te ontwikkelen.

Programma
Deze module biedt verdieping, actuele kennis en reikt nieuwe professionele vaardigheden aan op het terrein van innovatie vanuit de praktijk en de wetenschap.

Tijdens de module werk je in verschillende beroepsrollen:

  • Expert: beschikt over kennis ten aanzien van veranderingen in organisaties.
  • Innovator: ontwikkelt verbetering in de organisatie of de keten.
  • Reflectieve professional: reflecteert kritisch op het eigen handelen en dat van de organisatie.
  • Onderzoekende professional: onderzoekt en analyseert in het belang van de organisatie en de beroepspraktijk.

Je werkt aan een innovatieopdracht uit jouw werk op basis van theorie over organisatiestructuren en -culturen, leiderschapsstijlen en veranderstrategieën.

Wat levert het je op?
Na afloop van de module heb je oog voor de complexiteit van veranderingen in organisaties en kun je daarbinnen professioneel leiderschap tonen en nieuwe initiatieven nemen. Je bent een kritische en creatieve professional die de juiste veranderstrategieën op het juiste moment weet in te zetten. Je reflecteert kritisch op jouw professioneel handelen en dat van de organisatie. Je kan daarbij anderen meenemen in veranderingen.

Het niveau van deze module is vergelijkbaar met hbo tot masterniveau. Na het volgen van deze module ben je in staat om op dat niveau te functioneren op het terrein van veranderkunde. Na afloop ontvang je een certificaat.

Studielast
Reken op een gemiddelde investering van 10 uur per week, deels uitgevoerd op je werkplek, online en fysieke bijeenkomsten en door zelfstudie. Het gaat om 10 bijeenkomsten verspreid over 30 weken.

Cursusdata en locatie
De module start met een online masterclass. De opleidingsdagen starten op 21 mei 2021 en zijn circa eens per 2 weken op de vrijdag op de Hogeschool van Amsterdam, locatie Hilversum, Koos Postemalaan 6, 1217 ZC Hilversum. De lestijden zijn van 10:00 tot 13:00 uur.

Kosten
Het volgen van deze module kost € 990,- (literatuur inbegrepen).

Meer informatie en aanmelding
Meer informatie over de module en de aanmeldingspagina zijn hier te vinden.

gerelateerde artikelen

20 april 2021 Event Bijstand Kwaliteit professionals Werk en inkomen

Professionele nabijheid: onmisbaar in het sociaal domein

Geef je op voor de leerkring voor klantmanagers! Wat werkt in het contact tussen deelnemer […]

12 april 2021 Event Kwaliteit professionals Toeleiding naar werk Vaardigheden

NIEUW! Lancering instroomprogramma startende klantmanager

Als nieuwe klantmanager wil je graag zo snel mogelijk zelfstandig aan de slag. Dit instroomprogramma […]

1 april 2021 Event Kwaliteit professionals Vaardigheden

Iedereen heeft recht op onderwijs

Jan Willem Poelma en Raymond Keuters van het REA college waren de gastsprekers tijdens het […]