nieuws

Doe mee met de klantreis-sessies in het werkdomein

De VNG organiseert tot en met 19 oktober diverse klantreis-sessies in het werkdomein. Om inzichtelijk te maken wat voor werkzoekenden de ‘ideale reis’ is in de dienstverlening.

Denk mee
Met behulp van de service blueprint-methodiek wordt de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart gebracht. Voor de sessies vanaf 21 september zoekt de VNG nog deelnemers die willen meedenken.
• Voor de klantreis-sessies: mensen die direct contact hebben met werkzoekenden, zoals: ervaringsdeskundigen, coaches en begeleiders.
• Voor de reviewsessies: mensen die iets meer afstand hebben tot de werkzoekenden, zoals; juristen, beleidsmedewerkers, projectcoördinatoren en teamleiders.

Meld je aan
Kijk hieronder aan welke sessie jij het meest kunt bijdragen en meld je aan!

7 september
1. Hasam wil hulp omgaan met zijn PTSS
2. Klantmanager Jessica ondersteunt Jurgen om te kijken wat nodig is om maatschappelijk fit te worden

14 september
3. Ronald krijgt een opleiding aangeboden om zich te certificeren als heftruckchauffeur
4. Fardau ontdekt via een werkervaringsplaats dat de werkzoekende niet goed functioneert binnen haar bedrijf

21 september
5. Halima en haar nieuwe werkgever maken afspraken rondom haar parttime baan
6. Klantmanager werk Jessica wordt ondersteund in het goed verzorgen van o.a. nazorgtrajecten

23 september Reviewsessie: Klantreis 1,2,3

5 oktober
7. Restauranteigenaar Enes wil weten of er regelingen zijn die hem kunnen helpen zijn personeel te behouden
8. HR-adviseur Monique stelt een traject voor om financiële problemen van Ellis aan te pakken

7 oktober Reviewsessie: Klantreis 4,5,6

12 oktober
9. Klantmanager werk Jessica beslist samen met Henk dat hij er baat bij zou kunnen hebben bij het trainen/ontwikkelen van werknemers-, sollicitatie- en presentatievaardigheden
10. Ellis is binnenkort boventallig, ze wordt via een VWNW-traject naar een nieuwe baan begeleid

19 oktober
11. Jurgen heeft extra opleiding nodig. Hij verkent met zijn werkzoekendenbegeleider mogelijkheden
12. De werkervaringsplaats van Jurgen (vervolg) heeft niet tot een duurzame samenwerking geleid; er wordt een heroriëntatie gestart

21 oktober Reviewsessie: Klantreis 7,8,9

26 oktober Reviewsessie: Klantreis 10,11,12

In november zijn er nog 3 klantreizen en een reviewsessie voor ‘blinde vlekken’.

Meld je hier aan voor de sessies in het werkdomein.

Meer weten over de service blueprint-methodiek? In dit filmpje wordt het duidelijk uitgelegd.

Op 30 augustus heeft een webinar plaatsgevonden waarin de context, de aanpak en het doel van de klantreis-sessies is toegelicht. Dit webinar kun je terugkijken via YouTube.

Heb je vragen? Mail naar: onno.mahler@vng.nl.

gerelateerde artikelen

14 september

Radicale omkering nodig in het denken over vakmanschap

Het denken over vakmanschap in het sociaal domein moet radicaal veranderen. Uitgangspunt moet worden dat […]

9 september

De SAM-professional als gezagsdrager

Onderzoek naar beroepseer in het publiek sociaal domein Inkomensconsulenten, schuldhulpverleners, werkcoaches, jeugdzorgprofessionals: zij hebben iets […]

2 september

In het heetst van de strijd

Ik wist waarvoor ze kwam. De deur van de spreekkamer hield ik hoffelijk voor haar […]